Laksa Asam di Bulan Syawal

Bookmark and Share
Kalau dulu saya masak laksa Asam di bulan puasa, jadi sempat makan laksa hanya waktu berbuka sahaja.  Itu pun sikit sahaja sebab dah kekenyangan kerana banyak juadah lain masa berbuka. Jadi saya mahu makan laksa asam berulang ulang sebelum mula bertugas besok.  

Jadi pagi pagi lagi hubby dah keluar ke mini market mencari bahan bahan diperlukan. Tapi banyak kedai masih ditutup, jadi banyak bahan yang tak ada seperti daun pudina, kesukaan saya bila makan laksa.  

Apa apa pun, saya berpuas hati kerana bahan asas tetap cukup, laksa saya tetap kaw kaw ... yes yes.  Jom kita layan gambar gambar jer ye .. resepi dah ada dalam entri sebelum ini.  Hobi ku kan fotografi ... Jom

Laksa Asam


Bahan bahan diperlukan, daun kesum tak ada dalam gambar

Bahan dikisar


siap di blend


Laksa kering direndam dengan air sejuk dulu


Ikan yang direbus, saya guna 1  kilo jer



siap disiak siak ...



kuah siap, masih di periuk
 
mabeles ...




{ 0 komentar... Views All / Send Comment! }

Posting Komentar

Powered By Blogger