Lagi Tempahan Kuih Muih

Bookmark and Share






Di samping menempah kek cawan Red Velvet, Zatul juga menempah Kuih Puding Karamel dan Sardine Puff. Hmm kalau ikutkan, saya hanya suka untuk mengambil tempahan kek, kek cawan dan muffin sahaja. Tetapi demi untuk tidak menghampakan adik ipar saya, saya buatkan juga kuih yang diminta untuk hidangan jamuan makan makan di pejabat beliau. Juita dan Nana bangun menyiapkan kuih muih yang dipesan seawal pukul 3.30 pagi supaya ianya fresh dari oven. Siap sahaja dibakar pukul 7.15 pagi, kami terus bertolak untuk menghantar saya ke pejabat sebelum menghantarnya ke pejabat Zatul di Securities Commission untuk jamuan pagi.

Boleh klik di SINI untuk melihat Red Velvet Cupcake yang ditempah Zatul. Seperti yang saya tuliskan, saya berjinak jinak dalam tempahan kek dan kuih muih simple ini sebagai mengisi masa lapang dan juga minat ingin mencuba resepi resepi. Saya pun hairan melihat blogger masakan lain yang selang beberapa hari membuat kek dan kuih muih. Dalam hati tertanya tanya, kalau setiap hari di rumah ada hidangan seperti itu, pasti sangat mewah. Sedang saya tidak boleh melakukan sebegitu kerana di rumah ini, tiada siapa yang mahu menghabiskannya. Samada saya sendiri yang terpaksa menghabiskannya, bawa ke pejabat atau diberi kepada jiran jiran. Jadi saya tidak boleh berlebihan dengan membuatnya selalu selalu, tetapi kalau mengambil tempahan, barulah ada kesempatan untuk membuatnya di samping mengasah skil dan bakat, dapat juga untuk dimakan sendiri.

Jom lah kita tengok gambar kuih yang disediakan untuk jamuan di pejabat Zatul.











{ 0 komentar... Views All / Send Comment! }

Posting Komentar

Powered By Blogger